Praktische info

Huurperioden en huurprijzen
De standaard huurperioden voor alle boten zijn als volgt:
Weekend: inchecken vrijdag tussen 19.00 en 20.30 uur, uitchecken zondag voor 17.00 uur
Midweek: inchecken maandag tussen 10.30 en 13.00 uur, uitchecken vrijdag voor 12.00 uur
Week: inchecken vrijdag tussen 19.00 en 20.30 uur, uitchecken vrijdag voor 12.00 uur

De prijzen van de huurperiodes vindt u bij meer informatie van de betreffende boot.

Boeken en betalen
U kunt rechtstreeks via de website een boeking doen. Bij het afronden van de boeking vragen we een aanbetaling van 50% van de huursom (alleen van de huursom, niet van de geboekte extra’s). Zodra deze aanbetaling is gedaan, is de boeking definitief.
Binnen 48 uur ontvangt u van ons uw boekingsovereenkomst. De overige 50% van de huursom inclusief de geboekte extra’s dient u te voldoen voor afvaart. U kunt deze vooraf via de bank overmaken onder vermelding van uw boekingsnummer, maar u mag deze ook bij het inchecken voldoen per pin of in contanten.

Huurvoorwaarden
De huurvoorwaarden kunt u hier vinden

Inchecken, en dan?
Op de dag van incheck, verwachten we u op de aangegeven incheck-periode op de haven. Tijdens de incheck vragen we u te legitimeren met een geldig legitimatiebewijs. Dit hoeft niet perse van degene te zijn die de boeking heeft gedaan. Echter degene die zich legitimeert is ook degene die garant staat voor de boot (in de vorm van de borg). Nadat u bent ingecheckt, lopen we met u mee naar de juiste boot.
Nadat u de boot van ons toegewezen hebt gekregen, kunt u in alle rust uw spullen aan boord brengen. Op die manier kunt u vast de boot verkennen en kijken of de inventaris compleet is en of de boot schade heeft. Tevens staat op het terras de koffie klaar, dus mocht u eerst zin hebben in een bakje koffie/thee, dan is dat natuurlijk een goed plan.
Als u ingepakt bent en klaar bent voor vertrek, dan komen we nog even bij aan boord. Voor afvaart ontvangt u namelijk van ons een persoonlijke instructie over de door u gehuurde boot. We leggen u de boot uit en nemen alles even met u door. Op die manier kunnen we u alles vertellen over de specifieke boot die u heeft gehuurd en helpen we u (indien u dat wilt) daarna de haven uit.

Tijdens uw vakantie aan boord
Wanneer u met 1 van onze houseboten onderweg bent, kunt u ons nog altijd bellen met vragen en/of storingen. Onze hulp houdt niet op bij het uitvaren van de haven. Loopt u tijdens uw vaartocht tegen vragen aan of heeft u advies nodig, belt u ons dan rustig op. En heeft u pech; dan belt u natuurlijk sowieso!

Borg / eigen risico
De borg bedraagt € 900,- per boot. U kunt dit afkopen naar een borg van € 450,- voor het eenmalige bedrag van € 50,-. U kunt dit direct bij het boeken aangeven.
De borg betaalt u bij het inchecken door middel van een pinbetaling en deze ontvangt u bij het correct inleveren van de boot weer retour d.m.v. retourpin of bankoverboeking.
Voor afvaart ondertekent u het “schadeformulier” van de gehuurde boot. Eventuele schades staan hier door ons al op aangegeven, zodat u zeker weet dat bij uw terugkomst hier geen onduidelijkheid over is.

Bij de huurprijs inbegrepen
Als u een boot bij ons huurt, dan zijn de volgende zaken inbegrepen:
* afgesproken boot voor de afgesproken periode
* korte instructie over de boot (let op: dit is niet een vaarinstructie)
* volledige casco verzekering van de boot
* waterkaart Friesland incl. Almanak deel 1 en 2
* complete keukeninventaris voor het maximale aantal personen per boot

Niet bij de huurprijs inbegrepen
Een aantal zaken zijn niet bij de huurprijs inbegrepen. U kunt deze mee huren met de boot of u dient deze nog bij gebruik af te rekenen. Denkt u bijvoorbeeld aan:
* reis- en/of annuleringsverzekering
* beddengoed
* wifi
* zwemvesten
* handdoek/theedoek pakket voor de keuken
* handdoeken voor persoonlijk gebruik
* diesel voor de generator
* liggeld in havens


Televisie
Aan boord van elke houseboat vindt u een televisiescherm. Wanneer u wifi bijboekt, dan kunt u deze gebruiken om tv te kijken aan boord.
Let op: hier heeft u een eigen Ziggo account voor nodig! Zonder Ziggo account kunt u niet inloggen.